lördag

Efter 5K SMÄLLDE DET TILL!

Jag var laddad inför dagens tilltänkta löprunda på elljusspåret. 7 plusgrader, molnigt och regnuppehåll bäddade för positiva förutsättningar att ta sig an rundan på 2 x 4K på en hyggligt skaplig tid.

Inne på andra varvet och just när klockan vibrerade för 5K small det till. Högerskon pajade, dragkedjan på damasken gick fullständigt sönder.


Skorna från Salomon (Salomon SnowCross CS) är skapta för just detta underlag. Terräng (offroad) och efter ynka 5K i den tilltänkta hemmamiljön så brast det.


Självklart kommer jag att reklamera dessa skor fortare än kvickt och jag tror inte detta var ett måndagsexemplar från Salomon heller. 


4 kommentarer:

  1. Vilket oflyt!
    Klart de ska hålla längre än så!!! Tur i oturen kanske (?) att det är dragkedjan och inte skon i sig som gick sönder. Hoppas reklamationen går smärtfritt.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Jag hoppas bara att Salomon är bra att göra med när det gäller reklamation. Men hur det än är kommer jag inte att välja dessa skor i framtiden...

    SvaraRadera
  3. Hej

    Det kan tyvärr alltid dyka upp måndagsexemplar. Jag har bra insyn i Salomon utvecklingsarbete och att ta fram en sko tar normat två år, det är väldigt mycket tester innan en sko kommer ut på marknaden. Och en sko som valts som Shoe of the year av Outside är en produkt som många hissar och få dissar:-)

    Självklart kommer du få en ny sko och ge skorna en till chans, jag är otroligt nöjd med mina som passar Åre, just nu perfekt, is, snö, gegga, och hala spänger

    Vilken är din e-post adress så hjälper vi dig självklart

    Mvh/Erik Ahlström Samordnare Salomon Trail Tour,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Erik & tack för ditt inlägg.

      Kommer kontakta återförsäljaren imorgon (måndag) då det varit helg. Om det skulle behövas kommer jag att hänvisa till Er.

      //Mattias

      Radera