måndag

Vintersko

Nu har jag reklamerat mina trasiga Salomon SnowCross CS (ovan bild) då dragkedjan på höger damask exploderade mitt under premiärturen efter 5 sprungna km i relativ lugn terräng.

Funderar nu att ta hjälp av löparsamhället och de 2-3 personer utanför min vänkrets som kanske läser denna blogg :-) regelbundet att välja nya skor.

Skorna ska vara vinteranpassade och klara både asfalt och terräng för 85kg +.

Har kikat på dessa skor från Inov-8 i Gore-Tex som verkar intressanta.


Icebug har ett par skor som verkar lite tunna men gör sig mer lämpade för asfaltslöpning än konkurrenterna?

Slutligen ett par Salomon, i stort sett de jag har reklamerat fast denna modell saknar damasken. Salomon har så grova mönster på sina sulor vilket gör att jag tvivlar på lämpligheten i modellen om man springer på varierat underlag?

Tips mottages tacksamt...




2 kommentarer:

  1. Hej igen

    Salomon produktansvarige vill gärna få kontakt med dig, att damasken expolderade är inget vi har varit med om tidigare. Vv skicka din mail och tel till erik.ahlstrom@korpen.se

    Spike cross är grundad på Salomons stora försäljningsframgång Speed Cross, med en Climashield lining. Den är anpassad för all slags trail men trivs sämre på asfalt och grus, då har vi Door to trail modeller XR mission

    Lycka till Erik

    SvaraRadera
  2. Hej Erik,

    Skickar ett mejl till dig med mina uppgifter. En annan sak som jag inte nämnt så mycket gällande Salomon SnowCross CS är snörningssystemet som Salomon använder sig av i kombination med damasken. Dragskon är svår att placera utan att den klämmer och spänner under damasken. Hur har man tänkt där?

    SvaraRadera