fredag

Log Off Shut Down Go Run


Det fantastiska med löpningen är enkelheten. På med skorna, öppna dörren och sätt igång. Du vet inte vilka äventyr som väntar runt hörnet. Löpningen kan leda till nya spännande möten som man aldrig förväntat sig.

När jag började med löpning handlade mycket om tvång och disciplin. Jag kom hem och bytte om till löparkläder direkt, för jag visste att oavsett om det tog en timme eller två innan jag väl kom ut och sprang, så skulle löparkläderna inte av innan ett genomfört pass.

För mig var valet enkelt, jag bar på mycket ilska och kände mig ofta på spänn. Löpningen blev den väl behövda ventilen för att släppa på trycket. Ganska snabbt så blir löpningen/träningen ett beroende för att komma åt lugnet och harmonin som väntar på slutet, vilket slår vilket glas vin som helst :-)

I morgon väntar 10 km nylagd asfalt, benen pirrar redan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar