tisdag

SlowIsTheNewFast

Köpte en reflexväst idag i flashigt "skrikande" neon gult. För jag har bestämt att fortsätta med löpning utomhus hela vintern. Jag vägrar efter alla sköna mil på landsväg och på elljusspår att ställa mig på ett löpband och stirra in i en väg i 45-60 minuter ett antal gånger i veckan.

Det går lite saktare nu när första snön kommit och förvandlats till slask som döljer svart-isen väl. Löpstegen blir lite kortare och flera per minut än tidigare då jag har svårare att trycka ifrån rejält. Men samtidigt känns det sjukt mycket tuffare att springa nu. Att ta sig an isande vindar, slask och kyla i mörkret gör att löpningen känns mer som en gladiator sport under vinterhalvåret och jag jublar mer efter  en avklarad runda.

Visst, när temperaturen väl sjunker ner till -20 - 30 grader så får jag se om glädjen består ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar